Γεμάτη τρύπες η Γέφυρα του Ευρώτα στη Σκάλα, περιμένουν πρώτα να πέσει και μετά να την αποκαταστήσουν;
28/11/2014
Από τότε μέχρι σήμερα, άνοιξαν περισσότερες τρύπες στην γέφυρα και τις κλείνουν με σιδερένιες λαμαρίνες, ενώ με την πάροδο των χρόνων η στατικότατα της φαίνεται να έχει προβλήματα. Πολλοί είναι αυτοί που φοβούνται ακόμα και να την διαβούν.
Τον επείγοντα χαρακτήρα των παρεμβάσεων για την αποκατάσταση της Γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα, αναδεικνύει με ερώτησή της στη Βουλή η Φεβρωνία Πατριανάκου. Όπως τονίζει, πρόκειται ίσως για τη μοναδική περίπτωση πανελλαδικά, εθνικού δικτύου που να χωρίζει στα δύο ένα νομό, μία γέφυρα πεπαλαιωμένη στατικά και προβληματική στη μεταφορική διέλευση.
Η Βουλευτής υπογραμμίζει ότι σε προηγούμενη κοινοβουλευτική της παρέμβαση, τα δύο συναρμόδια Υπουργεία είχαν αποδεχτεί ότι πρόκειται για γέφυρα που εγκυμονεί κινδύνους για τους διερχόμενους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, το 2004 είχε εγκριθεί μελέτη -στο πλαίσιο μάλιστα επειγουσών μελετών για επικίνδυνες γέφυρες- για κατασκευή γέφυρας στην ίδια θέση με την υπάρχουσα μεταλλική. Η μελέτη όμως δεν υλοποιήθηκε λόγω χαρακτηρισμού της γέφυρας ως μνημείου. Σύμφωνα δε με το Υπουργείο Πολιτισμού, η γέφυρα αδυνατεί να εξυπηρετεί με ασφάλεια τον κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ λόγω φθοράς και κόπωσης των μεταλλικών στοιχείων εγκυμονεί κινδύνους για τους διερχόμενους.
Κατόπιν αυτών, το Μάιο του 2013, η Φεβρωνία Πατριανάκου με επιστολή της είχε γνωστοποιήσει στην Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας το περιεχόμενο των απαντήσεων, ζητώντας να ενημερωθεί για τις ενέργειες αποκατάστασης της γέφυρας, καθώς και τον σχεδιασμό για τη χάραξη παρακαμπτήριας οδού, που θα εξυπηρετεί την πρόσβαση οχημάτων από άλλο σημείο διέλευσης.
Η κ. Τζανετέα είχε ενημερώσει τη Βουλευτή ότι η Π.Ε. Λακωνίας προχωρά σε σύναψη προγραμματικής σύμβασης με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, για τον έλεγχο της υφιστάμενης μεταλλικής γέφυρας, ενώ για τη χάραξη της παρακαμπτήριας οδού, είχε επισημάνει ότι έχει ενταχθεί στο σχεδιασμό της ευρείας παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Έλους.
Μετά πάροδο 15 μηνών, τον Αύγουστο του 2014 εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου προγραμματική σύμβαση με την Αναπτυξιακή Πάρνωνα για τη μελέτη ελέγχου στατικής επάρκειας και ενίσχυσης της γέφυρας, ύψους 211.560 ευρώ.
Η ζωτική σημασία της υλοποίησης του έργου επισκευής και αποκατάστασης της μεταλλικής γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα, δεν χρειάζεται την παραμικρή τεκμηρίωση. Ο κίνδυνος για το εθνικό οδικό δίκτυο της Λακωνίας είναι προ πολλού ορατός, οι καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί αξιοσημείωτες και ο κατεπείγων χαρακτήρας, άμεσος, τονίζει η Φεβρωνία Πατριανάκου.
Για τους λόγους αυτούς ζητά να ενημερωθεί για τον έλεγχο και την εποπτεία που ασκείται όταν δύο Υπουργεία παραδέχονται την επικινδυνότητα μιας γέφυρας τέτοιου κυκλοφοριακού φόρτου. Ζητά τους λόγους των καθυστερήσεων στην εκπόνηση της μελέτης αποκατάστασης της στατικής επάρκειας της γέφυρας. Επίσης, ζητά να ενημερωθεί για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου της αποκατάστασης της γέφυρας, αλλά και της κατασκευής παρακαμπτήριας οδού, καθώς και τον τρόπο χρηματοδότησής τους. Τέλος, ζητά από τα συναρμόδια Υπουργεία, πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση των διαδικασιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου