SLIDES

Slideshow

1 / 6
2 / 6
3 / 6
4 / 6
5 / 6
6 / 6

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Νικος Μπανος/ petrolagas2 =ενας καλος καπετανιος και καλος ανθρωπος που ε'φυγε προωρα νικημενος απο την επαρετο νοσο /// Στην μνημη του..

ψαχνοντας χθες κατι παλιους φακελους βρηκα μια φωτογραφια απο το πλοιο PETROLA GAS2 με πλοιαρχο τον Καπεταν Νικο τον Μπανο απο το Μαρμαρι και που εχω αναφερθει σε παλαιοτερη αναρτηση μου στο blog μου οταν πεσαμε σε τυφωνα στον Βισκαικο στις αρχες 89 οπου με την σωστη εκτιμηση/αποφαση του κατορθωσαμε να βγουμε σωοι με τις λιγοτερες δυνατον ζημιες. Μαζι του εκαναν και καποιοι Βατικιωτες ναυτικοι που εμειναν με τις καλυτερες αναμνησεις. Στην μνημη του δημοσιευω ξανα την παλαιοτερη αναρτηση μου μαζι με την φωτο που ειχαμε βγαλει στο πλοιο αυτο


Χριστουγεννα του 88 καπου στον Βισκαικο με τον Καπεταν Νικο Μπανο
Χριστουγεννα στον Βισκαικο του 1988
===========================================
Αρχες του 89 με βρισκουν με την ειδικοτητα του ασυρματιστη στο πλοιο
LPG PETROLAGAS 2/ SZRJ στην εταιρεια του Λατση . Επροκετο για ενα
συγχρονο -εξαιρετικης κατασκευης πλοιο (κατασκευασμενο για Νορβηγους)
με ολες τις ανεσεις για το πληρωμα οπως γηπεδο μπασκετ-βολευ-γυμναστηριο
δωματιο εμφανισης φωτογραφιων κλπ, με Πλοιαρχο τον Νικο Μπανο απο το
Μαρμαρι Ευβοιας και Α μηχανικο τον Γιαννη Αυλακιωτη απο την περιοχη
της Στυλιδας. Ειχαμε φορτωσει 46000 τονους βουτανιο απο το λιμανι ARZEW
της Αλγεριας με προορισμο το ROTTERDAM και ειχαμε φθασει ηδη εξω απο το ΒΔ
ακρο της Πορτογαλιας λιγο προτου μπουμε στον Βισκαικο.
Ειχα παρει θυμαμαι το δελτιο καιρου απο τον μονο εγκυρο σταθμο που καλυπτε
την περιοχη τοτε το PORTISHEAD RADIO/GKA (Αγγλιας) στις 21.30 gmt
βασει του οποιου θα ειχαμε μια δυσκολη νυχτα με καιρο storm 8-9 γεγονος
που δεν μας ανησυχησε πολυ διοτι ειχαμε βρεθει και αλλες φορες σε τετοια
κατασταση με αυτο το πλοιο και δεν ειχαμε ιδιαιτερα προβληματα. Αφου
παρεδωσα το δελτιο στην γεφυρα και ενημερωσα τον Καπεταν Νικο πηγα στην
καμπινα μου ενω ηδη ειχαν αρχισει να φαινονται τα πρωτα σημαδια της επερχομενης
φουρτουνας. Γυρω στις 23.30 ο τοτε ανθυπολποιαρχος βαρδυας ο Καπεταν Σταματης
με παιρνει στο τηλεφωνο να ανεβω στην γεφυρα γιατι κατι συμβαινει με το βαρομετρο
του πλοιου. Πραγματι αφου ανεβηκα μου εξηγει οτι την τελευταια ωρα το βαρομετρο
πεφτει συνεχως και οτι μεσα σε δυο ωρες απο τα 990 mb εχει πεσει στα 970 πραγμα
ασυνηθιστο και ανησυχητικο τοσο για εμας οσο και για πλοιαρχο που ηταν στην γεφυρα. Ο καπεταν Νικος τοτε μου εξεφρασε την ανησυχια του με τον ηρεμο τροπο
και ψυχραιμια που τον διεκρινε και μου ζητησε να παρω και αλλες πληροφοριες για τον
καιρο ειτε απο το VHF απο κανενα παρακτιο σταθμο ειτε απο οπου αλλου μπορω.
Με την παροδο του χρονου και ενω βρισκομαστε γυρω στις 00.30 ωρα ο καιρος
ειχε χειροτερεψει παρα πολυ και το βαρομετρο επεφτε συνεχεια φθανοντας στα 960 χωρις
να εχει σταματημο. Την ιδια ωρα λαμβανω μεσω του αυτοματου δεκτη κινδυνου ενα σημα
SOS απο ενα Κορεατικο φορτηγο πλοιο οπου και απαντω αμεσως ζητωντας να μου
επιβεβαιωσει το στιγμα του και την φυση κινδυνου ( ειχε σβηση η μηχανη του και
ετοιμαζαν να κατεβασουν την σωσιβια λεμβο και συμφωνα με το στιγμα του ηταν σε
αποσταση 30 ναυτικων μιλιων πισω μας). Αμεσως ανεβηκα στην γεφυρα ενημερωνοντας
τον καπεταν Νικο ο οποιος θυμαμαι με κοιταξε και μου ειπε ... Γιωργο ο θεος να τους σωσει
ειναι αδυνατον να αλλαξουμε πορεια, (ηδη ειχαμε ελατωσει ταχυτητα κρατωντας την ελαχιστη ετσι ωστε να κυβερνα το πλοιο με τον καιρο στην πρυμη πλεον αφου ειχαμε
παρει τον καιρο πρυμα κατ επιλογη του (σωστη οπως αποδειχτηκε) λογω
της φυσης του πλοιου διοτι οι δεξαμενες του πλοιου ηταν σφαιρικες μεσα στο πλοιο
και καποια σημεια τους στηριζοταν σε ξυλινους τακους και ελατηρια οποτε τα αποτομα
χτυπηματα της θαλασσας και τα ανεβοκατεβασματα του πλοιου μπορουσαν να θεσουν
σε κινδυνο την κατασκευη των δεξαμενων) παντως κρατα με ενημερο και στην χειροτερη
περιπτωση για να φθασουμε στο στιγμα του κινδυνευοντος πλοιου θελουμε 20ωρες το
λιγοτερο εφ οσον καταφερωμε να γυρισουμε. Στην συνεχεια γυριζοντας στον ασυρματο
εκανα κλησεις για να μου απαντησει το κορεατικο πλοιο αλλα απαντηση δεν επαιρνα ,
παραλληλα ενημερωσα τον πλοιαρχο και θυμαμαι την απαντηση του .. ο θεος να τους
συγχωρεσει.... Ενω συνεβαιναν ολα αυτα οι καιρος ειχε ανεβει απο τις συνθηκες
STORM σε φαινομενο 10 μποφωρ με αερα και βροχη και με ενα βαρομετρο να εχει
φθασει στα 940 MB και να μας βρισκει η ωρα 03.00 με συνθηκες τυφωνα ενταση
ανεμου 12 μποφωρ με ολο το πληρωμα στην γεφυρα πλεον πλην την βαρδυα μηχανης
και τον Α Μηχανικο τον Γιαννη Aυλακιωτη, οπου θυμαμαι οταν τον καλεσε να ανεβει
ο πλοιαρχος την κουβεντα που του ειπε .. Μαστρογιαννη κρεμομαστε σε σενα και την
μηχανη σου να κανεις οτι ειναι δυνατον να μην σταματησει γιατι τοτε... και δεν
ξεχνω με ποσο σιγουρια του απαντησε οτι ''δεν υπαρχει τετοια περιπτωση οσο ειμαι
κατω εγω'' . Ισως να ειναι και η μοναδικη φορα στα τοσα χρονια που ταξιδευα
που αισθανθηκα μια αβεβαιοτητα για το τι μπορει να επακολουθησει οχι
τοσο απο κατι που θα μπορουσε να συμβει απο ανθρωπινο παραγοντα αλλα
απο κατι που θα συνεβαινε ''μη προβλεψιμο,,. Θυμαμαι οτι κοιτωντας την πλωρη
ειχα την εντυπωση οτι τα κυματα υψους εφθαναν υψος 30-40 μετρων τα οποια
κοβοντουσαν απο την επιφανεια της θαλασσας και καλυπταν το πλοιο μεχρι την μεση
ενω κοιτωντας την πρυμη ειχα την εντυπωση οτι τα κυματα ηταν πανω απο το πλοιο και θα καλυπταν ολο το αccomodacion .To ξημερωμα μας βρισκει με μια πορεια 090 πηγαινοντας
προς τις ακτες της Γαλλιας μεσα σε μια θυελλα με το πλοιο να δειχνει την αντοχη του
κατω απο την ψυχραιμη -ικανη διακυβερνηση του Καπεταν Νικου ,ενα παραλληλα λαβαμε
και τα ασχημα νεα για το κορεατικο πλοιο οτι βυθιστηκε χωρις να σωθει κανενα απο τα 22
μελη του πληρωματος του.Ο καιρος αρχισε να βελτιωνεται απο τα μεσανυχτα της επομενης
οποτε την δευτερη ημερα μετα την κακοκαιρια γυρισαμε στην πορεια μας για το Ehnglish
channell -Rotterdam. Kατοπιν κανοντας εκτιμηση των ζημιων βρηκαμε να λειπουν καποια
βαρελακια (σωσιβιες λεμβοι) απο το καταστρωμα και να εχει στραβωσει η σκαλα-καγκελα καταστρωματος .
Φθανοντας στο Rotterdam μας ενημερωσε ο πλοηγος οτι ενα container πλοιο επαθε
στρεβλωση ολη του η πλωρη απο τα χτυπηματα της θαλασσας.
Υστερογραφο= Για την μη εγκυρη προβλεψη του ανωτερου καιρικου φαινομενου ξηλωθηκαν
οι υπευθυνοι της υδρογραφικης υπηρεσιας της Αγγλιας τοτε και για την ιστορια το βαρομετρο στην Ευρωπη ειχε να πεσει στα 940 mb απο το 1941. Στην Γαλλια
ειχαμε 5 νεκρους απο αυτο φαινομενο.
==================================================================
Αυτος ηταν ο Καπεταν Νικος Μπανος ψυχραιμος καλος ναυτικος καλος ανθρωπος που δεν υπηρξε ναυτικος που να τον ειχε γνωρισει και να μην ευχοταν να κανει μαζι του σε πλοιο
και που δυστυχως ''εφυγε'' προσφατα νικημενος απο την επαρετο νοσο .
Καλο σου ταξιδι Καπεταν Νικο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου